• Dit evenement is voorbij.

Raceday: Dagje in de wereld van de drafsport

6 juli @ 09:30 - 14:00

Onder het mom van ‘doe eens wat anders’  zijn we zaterdag 6 juli aanstaande welkom bij Dravertrainer Bas Crebas en Peter Delis in Bant. (iets meer dan een uurtje rijden vanaf de Ronde Venen).

Zij koersen al jaren mee in de internationale topsport. Hier komt veel bij kijken; trainen van paarden en rijders, fokprogramma’s, paarden aankopen, en veel planning, organisatie en administratie.

We krijgen een rondleiding door de stallen, horen de mooie verhalen en prestaties van de vele prachtige dravers die er staan, en krijgen uitleg over hoe de hele drafsport in z’n werk gaat.

Het is echt een totaal andere wereld dan bijvoorbeeld de dressuurwereld. Niet alleen qua paarden, materiaal en regels in de sport, maar ook bijvoorbeeld qua inzichten over belasting en training van de paarden. Maar er zijn ook zeker overeenkomsten, want natuurlijk draait het ook op deze stal om gezonde, blije en goede paarden. Zij vertellen graag hun ideeën en visie hierover, horen graag de verschillen met bijv. de dressuursport en staan ook zeker open voor een gezellige discussie.  Zo leren we van elkaar!

Maar… natuurlijk kan een rondje op de sulky over de drafbaan niet ontbreken!  Jaja, klim ‘aan boord’ en ervaar! Gelukkig zijn er duo sulky’s, dus de trainer gaat met je mee :-).

We verzamelen in Bant rond 09.30 uur ,met een kopje koffie/thee.

Voor Trojeleden is dit helemaal gratis! En je hoeft er niet per sé voor te kunnen paardrijden om op de sulky te klimmen.  Ook de leden die niet mee willen rijden op een sulky maar wel de rest willen zien en horen zijn van harte welkom.

Let op, vol is vol! Dus wees er snel bij.

• Cap verplicht op de sulky
  • Zelf vervoer regelen
  • Geen honden mee

Wanneer we weten hoe het moet plannen we met Troje een keer een bezoek aan een groot draverij-evenement in Alkmaar. Datum volgt nog!

Bas Crebas wint met de vijfjarige merrie Kimberly’s Wish.

Op de foto: Bas Crebas wint met de toen vijfjarige merrie Kimberly’s Wish. Één van de topmerrie’s van stal, met een bijzonder verloop van haar carriére.

Foto:  Lenus van der Broek

6 juli