• Dit evenement is voorbij.

Dressuurclinic Maarten van Stek

15 mei @ 12:00 - 17:00

Maarten van Stek is zijn paardensport carrière begonnen met diverse opleidingen, zoals die in Deurne (Instructeur), Warendorf (Oberbereiter) en de Orun (H4 licentie Instructeur Allround).

Naast vele paarden in het ZZ-Licht te hebben uitgebracht, heeft Maarten tot en met Intermediair II gereden en heeft een aantal paarden Grand Prix klaar verkocht naar het buitenland. Hij heeft in zijn jonge jaren ook gesprongen tot en met de klasse Z. Nationaal kreeg Maarten veel bekendheid door zijn rol als talentscout en coach tijdens de MacRider Cup 2012 en 2013.

Het meest opvallende van Maarten is dat hij met één arm rijdt; door een auto ongeluk op 6 jarige leeftijd heeft hij zijn linkerarm verloren. Hierover zegt Maarten zelf: “Paarden hebben er geen oordeel over of je met één of twee handen rijdt; het dwingt mij alleen nog meer om een betere ruiter te zijn…” Mede hierdoor heeft Maarten een eigen stijl in zijn manier van coachen ontwikkeld, die niet gebaseerd is op fysieke kracht van de ruiter maar op het vermogen van het paard te begrijpen wat er van hem wordt gevraagd. Het gemis van een arm dwong hem om een betere ruiter te zijn en zijn kennis, visie en ervaring deelt hij graag met anderen.

Fysieke kracht van de ruiter is ondergeschikt, het gaat bij hem om de communicatie met het paard. Wat zijn duidelijke hulpen? Hoe communiceren paarden onderling en wat kun je daarvan meenemen in je trainingen? Maarten van Stek legt het, zoals hij het zelf noemt, in Jip-en-Janneke-taal uit. Begrijpelijk, effectief en enthousiasmerend. Ook voor degenen die zelf niet meerijden in de les of clinics, zijn de aanwijzingen inspirerend en motiverend. Je krijgt zin om zo snel mogelijk zelf in het zadel te stappen.

Door zijn heldere uitleg, het vereenvoudigen van de technische taal van de paardensport en zijn niet aflatend enthousiasme is ook de jeugd (met pony of paard) erg gesteld op Maarten’s coaching. Zijn ambitie is om met zijn paard William het hoogst haalbare te bereiken en voor velen een betrouwbare en betrokken coach te zijn. Maarten traint tegenwoordig zelf bij Dominique Filion.

Clinic:

Zondag 15 maart 2022 vanaf 12.00 uur.

Kosten voor Troje-leden: (Inschrijving open vanaf 05 april 2022)

•    45 minuten in een les met totaal 2 combinaties: € 45,00 per persoon.
  •    45 minuten privéles: € 90.00 per persoon

Kosten niet leden: (inschrijving open vanaf 1 mei 2022)

•    45 minuten in een les met totaal 2 combinaties: € 55,00 per persoon.
  •    45 minuten privéles: € 110,00 per persoon

Inschrijven: Stuur een mail naar activiteiten@paardensportverenigingtroje.nl of een berichtje naar Ludy: 0648383676. Vermeld hierbij je naam, naam paard/pony, je niveau, en of je de les alleen of met z’n tweeën wilt rijden.

VOL=VOL

Inschrijven is betalen, wanneer je toch niet mee kunt doen mag je uiteraard wel vervanging regelen.

15 mei
Tijd: