• Dit evenement is voorbij.

Proefgerichte Clinic Crista Bruine de Bruin

1 augustus @ 09:00 - 13:00

Een leerzame clinic voor de wedstrijdruiter!

Zondag 1 augustus aanstaande komt Crista Bruine de Bruin bij ons een Proefgerichte Clinic geven. Zij is o.a. actief KNHS jury-lid t/m ZZ-licht niveau, en gediplomeerd instructrice. Ze heeft zelf Intermediair I gereden en traint verschillende paarden naar het ZZ-zwaar niveau. Op dit moment volgt ze de jury opleiding Lichte Tour. Ondanks al het bovenstaande is ze lekker gewoon gebleven ;-), en helpt ze iedereen in elke klasse met het bereiken van hun doelen.

Je clinic start je met het rijden van je proef. (Uiteraard rijd je zelf eerst los). Dit mag een proef van je eigen niveau zijn, maar het mag natuurlijk ook een klasse hoger zijn, als je wilt kijken of daar al klaar voor bent. Crista jureert je proef zoals ze dat altijd als professionele KNHS jury doet. Klasse B t/m ZZL, alle niveaus zijn welkom! Tijdens het jureren geeft ze  non-stop mondeling feedback. Wij filmen je proef, met de stem van Crista op de achtergrond. Dit is al super leerzaam om thuis zo vaak als je wilt terug te kijken. Je zorgt zelf voor een lezer, en een telefoon of camera met genoeg opslagruimte, waar wij je proef mee kunnen filmen. Het protocol krijg je uiteraard ook mee naar huis.

Vervolgens komt Crista de bak in om je in de praktijk te helpen met een aantal verbeterpunten. Hoe zorg je voor hogere punten bij je volgende wedstrijd? Met net zo veel of nog meer plezier?  Dit lesgeven doet ze op een zeer enthousiaste en duidelijke manier, weten wij uit ervaring van vorige clincis! Een paar kleine, praktische tips kunnen al voor grote verbeteringen zorgen. In totaal heb je Crista een half uur voor jezelf, inclusief het rijden van je proef. Het losrijden kun je zelf indelen.

Waar ik tijdens het jureren de tijd niet voor kan nemen, kan ik tijdens een clinic wel. Niets liever licht ik toe
waarom een jury tot een cijfer komt. Hoe weerhoudt dat zich tot de zes punten uit de skala van africhting? Wat
maakt een oefening een vijf waard en niet een zes? Nog beter, wat moet er getoond worden om van een vijf
een zes te maken en misschien wel een zeven, acht of misschien wel die 10? En hoe weerhoudt dat zich tot je
training? Je mindset? Een proces waarbij wij ten alle tijden uitgaan van een happy athlete zodat de training de
weg baant en richting geeft naar een wedstrijd toe. Op welk niveau dan ook.’

De kosten zijn voor Trojeleden € 37.50 per combinatie. Niet leden kunnen zich ook aanmelden, bij voldoende plek kunnen zij meedoen voor € 45,00 per combinatie.

Opgeven kan via activiteiten@paardensportverenigingtroje.nl of stuur een berichtje naar Ludy: 0648383676. VOL=VOL

(Annuleren kan t/m 24 juli 2021. Daarna worden de kosten doorberekend, of je kunt een vervanger zoeken).

1 augustus
Tijd: