« All Evenementen

• Dit evenement is voorbij.

Workshop Hersenwerk voor paarden

17 maart @ 11:00 - 14:00

Patricia Groenewegen is gediplomeerd instructrice Hersenwerk voor Paarden. Hersenwerk is een relatief nieuwe discipline in de paardenwereld waarbij je je paard mentaal uitdaagt zonder fysieke belasting.

Patricia komt een workshop voor ons verzorgen op zondag 17 maart 2024.

Wat levert Hersenwerk op voor jou en jouw paard?

• De band tussen jou en jouw paard verbetert
  • Je leert de lichaamstaal van jouw paard te lezen
  • Je helpt jouw paard te ontspannen door (mentale) inspanning
  • Sensibele of jonge paarden raken vertrouwd met vreemde materialen
  • Bij blessures helpt het je paard om bezig te blijven zonder fysiek belast te worden
  • Je komt tegemoet aan de natuurlijke behoefte van jouw paard om mentaal uitgedaagd te worden
  • Je bent op een leuke manier samen met jouw paard bezig!

Extra voordeel is ook dat 10 minuten Hersenwerk net zo inspannend voor een paard kan zijn als een uur rijden onder het zadel of voor de kar. Je hebt hiervoor geen bak nodig en dus is het ideaal om in de winter lekker in de (schuil)stal met je paard samen te werken als het vriest, regent of stormt.

Opbouw van de workshop
Maximaal aantal deelnemers voor een workshop is 8 personen. Het duurt afhankelijk van het aantal deelnemers 2-2,5 uur. We starten met een stuk theorie over:

• Wat is hersenwerk?
  • Waarom doen we hersenwerk?
  • Geschiedenis van het paard
  • Zintuigen van het paard
  • Lichaamstaal van het paard
  • Uitleg over voer gebruik
  • Uitleg over materialen
  • Uitleg over het hersenwerk stappenplan & basisvoorwaarden

In dit onderdeel hoor ik ook graag over jouw paard, wie hij of zij is, wat jullie samen doen en of er dingen zijn waar we rekening mee moeten houden. Deze theorie duurt ongeveer 45 minuten.

Daarna halen we om de beurt de paarden erbij en gaan we in de praktijk aan de slag. De eigenaar/verzorger van het paard werkt zelf met het paard en wordt geassisteerd door 1 andere deelnemer. De overige deelnemers geef ik observatie opdrachten mee die we nabespreken. Met elk paard werken we ongeveer 15 minuten.

Speciale prijs voor Trojeleden:
Kosten bedragen normaal gesproken € 55 per deelnemer excl. reiskosten.  Maar nu kost deze complete workshop voor Trojeleden slechts € 35,- per persoon, omdat Troje ook een deel voor je betaalt.

Dit is ook nog eens incl. heuptasje, gezonde paardensnoepjes en een (digitale) hand-out na afloop met een samenvatting en een stappenplan voor een eenvoudige hersenwerk oefening.

Koffie/thee/fris is ook inbegrepen. Neem wel even zelf je eigen lunch mee om tussendoor te kunnen lunchen indien gewenst.

Datum: zondag 17 maart,

Tijd: 11.00 starten. Zorg dat je paard/ pony klaar staat voordat je aan de theorie begint.  Neem je eigen lunch mee om tussendoor even te kunnen lunchen. Koffie/thee/ fris is inbegrepen.

Locatie: Stal Brouwer Zadelpret, Waverveen

Inschrijven via activiteiten@paardensportverenigingtroje.nl of app Ludy 0648383676

VOL=VOL, opgeven = betalen. (Als je toch zelf niet kunt mag je uiteraard vervanging regelen.

Leden hebben voorrang, maar mocht je op de reservelijst willen kun je je hiervoor ook opgeven.

Datum:
17 maart